Poklici digitalne prihodnosti

Digitalna Slovenija je na svoji spletni strani objavila seznam poklicev in veščin prihodnosti, ki ga je pripravil časopis The Economic Times. Ugotovljeno je bilo, da se bodo v prihodnje v svetu digitalizacije pojavili novi poklici. Še vedno pa bodo pomembne tudi bolj tradicionalne veščine, kot je na primer sposobnost timskega dela.

Digitalizacija, razvoj umetne inteligence, vsesplošna dostopnost interneta in shranjevanje podatkov v oblaku so že in bodo še bolj vplivali na razvoj poklicev in na sam način dela. Pri časopisu The Economic Times so zato pogledali, kateri poklici in katere veščine bodo najbolj zaželeni v prihodnosti.

Med poklici prihodnosti so izpostavili naslednje.
1. Raziskovalec na področju umetne inteligence: tukaj velja omeniti nedavno predavanje Marka Grobelnika iz Laboratorija za umetno inteligenco na Institutu Jožef Stefan in glasnika digitalnih tehnologij Republike Slovenije na 1. forumu Slovenske digitalne koalicije, ki pravi, da ima Slovenija verjetno največ “AI & Robotics” raziskovalcev na prebivalca na svetu, vendar tega slovenska industrija ne izkorišča dovolj. Več si lahko preberete TUKAJ.

2. Razvijalec programske opreme za umetno inteligenco: umetna inteligenca potrebuje program, na podlagi katerega bo delovala. Ker je težnja po tem, da bi vse več stvari lahko opravili računalniki in roboti, bodo razvijalci programske opreme zanje še kako zaželeni.

3. Oblikovalec »user friendly« programov in aplikacij: marsikateri računalniški program ali pa aplikacija pogrneta na testu praktične uporabnosti. Ljudje enostavno obupajo nad preveč zapleteno uporabo. In tukaj nastopi oblikovalec »user friendly« programov in aplikacij, ki poskrbi, da programi in aplikacije ne bodo le dobri, ampak tudi prijazni do uporabnikov.

4. 3D oblikovalec: zaradi razvoja 3D tiskanja bodo vse bolj zaželeni tudi 3D oblikovalci, ki se bodo domislili zanimivih dizajnov.

Med ključnimi veščinami prihodnosti pa so pri The Economic Timesu izpostavili naslednje.
1. Sposobnost obdelave podatkov: ni dovolj, da podatke razumemo, ampak da jih znamo tudi predstaviti na razumljiv in vizualno zanimiv način.

2. Razmišljanje zunaj okvirjev: digitalizacija prinaša nove produkte, ki jih bo treba nadgrajevati in prodajati. Tradicionalni pristopi ne delujejo zato bodo ljudje, ki razmišljajo kreativno, zunaj okvirjev, zelo iskani.

3. Sposobnost komuniciranja in sodelovanja z ljudmi: veščina, za katero bi lahko rekli, da je pomembna že od nastanka človeštva, bo tudi v prihodnje v ospredju, zlasti pri ljudeh na vodilnih položajih. Za razvoj kreativnih idej je potrebno stimulativno okolje in v kolektivih, kjer so slabi odnosi, tega pač ni.

Vir prispevka: Digitalna Slovenija.